Friday 6 January 2012

- ještě něco: když jsem před 3 dny psal entry o předběžně zveřejněném schodku
státního rozpočtu, jaksi jsem očekával, že se to bude v dalších dnech v tisku rozebírat kapku dopodrobna. inu, nestalo se, takže doplnění od mne:

- prý byl pokles na výběru daně fyzických osob o 11 MLD czk
- pokles na DPH 3 miliardy a na spotřební dani o 2 MLD
- na sociálním pojištění prý o 6.5 MLD

řek bych, že v tom je tak trochu ukryt ten rozdíl mezi těmi 'pěknými čísly' kterými se stát chlubí, a těmi které popisují jak jsou na tom lidi (teda samozřejmě mimo těch co si v průmyslových podnicích přijdou na platy s průměrem 29.500,-)

dodatek 8.1.: cituji z komentáře P.Holuba, který si všímal ještě jiných čísel (o daních OSVČ), ke kterým jsem se já nedostal:

Ekonomika rostla v roce 2010 o tři procenta a loni o další dvě procenta.
Přesto podniky odvedly opět nižší daň ze zisku. Úplně katastrofické jsou údaje o tom, kolik odvedli podnikatelé a živnostníci na daních z příjmu. Ve svých daňových přiznáních uvedli necelé tři miliardy. Tento údaj je možné srovnat s výsledkem za rok 2005, kdy zaplatili 27 miliard korun. Podnikatelů přitom za posledních šest let přibylo 150 tisíc a jejich počet dosáhl devíti set tisíc.

to je daň z příjmu v průměru 3300 czk/rok za jednoho podnikatele...

No comments:

Post a Comment