Monday 27 May 2019

Něco rychlého k EU-volbám

Volby do EU-parlamentu na tuzemskou politickou realitu prakticky nemají žádný vliv. Jedná se o 21 zabezpečených židlí (trafik) pro lidi (straníky), kteří zrovna nenachází uplatnění v tuzemské politice. Jednotlivé politické strany se v euparlamentu stejně rozpouští do celoevropských politických frakcí, - tohle už doufám dnes taky každý ví.
z toho mi vychází že obsazení jednotlivých těch židlí není až tak podstatné.

Moje prognoza byla takový zjednodušený (statistický) schema, že na posty dosáhne typicky 5 politických subjektů s velmi podobným procentuelním výsledkem, přičemž "vítěz" vezme 6 mandálů a ostatní budou soupeřit jestli získají 4 nebo 5 křesel.
Volební účast jsem tipoval na 20 %, maximálně 25.

Výsledky? Ne 5 subjektů, ale 7, a mandáty rozděleny s delším chvostem.. Ovšem vítěz vzal skutečně 6 křesel a pak už chvost 4 - 3 - 3 -2 - 2 - 1.
Zklamáním jsou (pro mě) Piráti, které jsem viděl na 2. místě s 5 mandáty (získali jen 3). A pak propad socanů, úplně bez křesel, to je zasloužené fiasko.
Jsem rád, že se do EU-parlamentu nedostal Štětina, a jsem rád že se tam naopak dostal Zdechovský. Přeju to i Sašovi Vondrovi.
Volební účast celorepublikově 28%, což je asi maximum možného. V příštích volbách sázím bude zase klesat.
No a to je tak asi celé.

No comments:

Post a Comment