Friday 28 October 2011

Mariusz Szczygiel - Gottland

příznačně na státní svátek jsem dočetl tuhle knihu s vybranými historkami z natáčení o české společnosti 20. století.

nechce se mi o tom ani psát, zkrátka dal bych tuhle knihu na index povinné četby pro středoškoláky.
rád bych jen podotkl, že každé z těch témat jsem v náznacích znal, ale žádné podstatné informace jsem o něm něvěděl. takhle to je zkrátka v místní společnosti zařízeno.

člověk se jen potom zděsí, jak neskutečný strach komunisti do společnosti napumpovali např. jen za tu poslední éru normalizace za husáka, od r.1968 do 89. o dobách předtím radši ani nemluvě

dodatek: neumím teď na to téma (kniha) nic moc napsat, ale všechny citace z recenzí, uvedený na zadním přebalu knihy jsou pravda a slouží jí ke cti. - jedna z nejdůležitějších knih co jsem přečetl.

2 comments:

  1. konecne jsem to sehnal v pdf formatu a muzu si to v klidu precist...

    ReplyDelete
  2. no, dokonalý to není, ale fascinující stopocentně. zrovna jsem se nad první kapitolou pohádal s otcem.. - a to je ta nejmíň kontroverzní a nejčtivější kapitola

    ReplyDelete